fredag 5 april 2013

Blog Love, Pay it Forward!





Kärlek kan man aldrig få för mycket av och den blir bara större ju mer Du slösar med den!!!!


Visa ord sagda av några för länge sedan som verkligen greppat vad Kärlek egentligen är. För visst vill vi leva i en miljö där kärleken frodas och där vi gör vandra starkare, gladare och mer självsäkra i vår person? Så har det tyvärr inte varit i bakbloggsvärlden den senaste tiden. Många bloggare har fått ta emot oförskämda och rent av kränkande kommentarer från fega stackare som gömmer sig bakom anonymiteten bara internet kan ge.

Jag har själv varit förskonad från detta och det kan jag bara tacka Er, mina underbara, läsare för! Det är Ert engagemang genom att titta in hos oss, kanske skriva en kommentar, gilla på Facebook eller Instagram som håller ångan uppe hos oss bloggare och som ger oss den där lilla extra gnistan även när det känns lite tungt. Bloggen är ju för de flesta av oss bloggare ett sätt att förmedla vår passion, våra drömmar och ge dem liv i form av bilder och text. I många fall personifierar det även vem vi är. Och det är nog det som gör en bloggare extra sårbar. Att vi till viss del blottar oss och därmed blir ganska enkla måltavlor för personer som känner ett behov att kränka eller trycka ner andra.

Det här måste få ett slut! Och det bästa sättet vi kan göra det på är genom att ge kärlek! Lisa på Sockerrus startade för ett tag sedan en våg av bloggkärlek och för att den inte ska ebba ut för snabbt vill jag nu ge den en ytterligare våg. Jag vet med mig att jag inte alltid är världsbäst på att läsa och kommentera i bloggar. Men det finns många fina bloggar därute. Och det är några som jag brukar titta in hos lite oftare som jag vill passa på att ge tillbaka lite av min kärlek.


Hoppas att fler tar efter och att vi tillsammans kan sprida Kärlek istället för negativ energi runt om i bloggvärlden!

Kramar







Helena Ljunggren - Helena som är fotograf tar helt galet vackra och inspirerande bilder på allt matrelaterat. Och hennes glass... To die for!

Dagmar´s Kitchen - Ytterligare en blogg med underbara bilder på mat som jag spendera lååånga stunder framför och bara insupa inspiration. Och så få lite mindervärdeskomplex för att jag aldrig kommer kunna ta foton i denna klass. Men man ska drömma och inspireras!

Bara En Kaka Till - En av de första bloggar jag började följa lite smått. En lättsam och varm blogg där Helena och Olof bjuder på sin vardag varvat med bilder och recept på allt mellan himmel och jord.

Matgeek - Här hittar man nog ALLT som rör mat. I en synnerligen trevlig och härlig blandning. Här kan du läsa om surdegsbak varvat med köttinfo, podsändningar och vintips. Eftersom allt är gott! 

Mårtenssons Kök - Alltid lika trevliga och mattokiga Anki och Håkan har en aldrig sinande receptbank på sin blogg med recept för alla tillfällen.

Amy´s Pice of Cake - Mycket indiskt, mycket vegetariskt och en hel del bakade godsaker bjuder Amy på.

Always With Butter - Min tanke var att lyfta fram svenska bloggar men eftersom detta är en av mina absoluta favoriter som alltid levererar och inspirerar kände jag att jag måste ge lite kärlek tillbaka till Julie också.


6 kommentarer:

  1. Ja, visst vill vi sprida kärlek i bloggvärlden! Önskar dig en fin fredag, kram!

    SvaraRadera
  2. Härliga bloggar allihopa! Mer kärlek till folket!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt så, sprida och skicka vidare är finfint!
    Tack så jättemycket för din fina komplimang, vi blev så himla glada över att läsa den!

    Kramar till dej från Mårtenssons

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt underbart budskap - självklart mer bloggkärlek! Tack fina du, blir glad av att jag hamnade bland din länkkärlek. Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Tack fina du för att du spred Blog Love vidare ♥ Jag håller på och skriver ett inlägg om det nu och givetvis kommer jag att länka till dig igen :-)
    kram till dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...